RISE_def_items_info_start boom.png

Meer informatie

Meer informatie over seksuele kindermishandeling en het aanbod in Nederland voor mensen die als kind (seksueel) mishandeld zijn, vind je hier.

book.png
document.png
arrow.png
info.png
RISE_def_items_Info_icon_boeken.png

Boeken

Hieronder vind je boeken over seksuele kindermishandeling geschreven door betrokkenen bij Stichting RISE

en/of waar we als organisatie graag extra aandacht op richten.

De kracht van spreken:

Dertig levensverhalen over seksuele kindermishandeling (VSK, 2012)

9200000009814603.jpg

In 1983 bracht de toen net opgerichte Vereniging tegen Seksuele Kindermishandeling (VSK) het boek ‘De straf op zwijgen is levenslang’ bij Feministische Uitgeverij Sara uit. In dit boek vertellen negentien vrouwen hun levensverhaal over de impact van seksuele kindermishandeling binnen gezin, familie en vertrouwensrelaties.

In 2011 besloot het bestuur van de VSK ‘De straf op zwijgen is levenslang’ opnieuw uit te geven. Dit met als doel om de problematiek van seksuele kindermishandeling opnieuw onder de aandacht te brengen en als eerbetoon aan de pioniersvrouwen van de VSK.

Om recht te doen aan de diversiteit van ervaringen werd door het toenmalige bestuur van de VSK besloten om de negentien oorspronkelijke levensverhalen over seksuele kindermishandeling uit te breiden met elf levensverhalen van mensen uit groepen die eerder niet bereikt werden: mannen en allochtonen, mensen die door een vrouw seksueel zijn mishandeld en mensen die als gevolg van seksuele kindermishandeling zwanger en verslaafd zijn geraakt. Daarmee kwam het totale aantal levensverhalen in het boek op dertig; een getal dat eveneens het dertigjarig lustrum van de VSK in 2012 uitdrukte.

Daarbij werden aan verschillende van de negentien oorspronkelijke levensverhalen in het boek naschriften van de auteurs van het eerste uur toegevoegd. Deze gaan over hoe het hen sinds de verschijning van ‘De straf op zwijgen is levenslang’ is vergaan.

In 2012 werd het boek met de herziene titel ‘De kracht van spreken: Dertig levensverhalen over seksuele kindermishandeling’ door Uitgeverij Elikser in Leeuwarden gepubliceerd. Gezien Janine Klungel samen met Marijke Naezer de auteurs van het boek zijn, willen we via Stichting RISE het boek graag opnieuw onder de aandacht brengen.

Bij Uitgeverij Elikser is deze klassieker voor € 18,50 te bestellen:

www.elikser.nl/de-kracht-van-spreken.htm.

RISE_def_items_Info_icon_artikelen.png

Artikelen

Hieronder vind je artikelen over seksuele kindermishandeling van de hand van betrokkenen bij Stichting RISE en/of waarvan we vinden dat ze van belang zijn voor onze doelgroep.

Artikel 1

Ondertitel

Krant/magazine | nummer | uitgave | paginanummers

Download artikel

Volgt binnenkort. Reprehenderit voluptate est ut sit sit eiusmod in in dolor elit irure nulla culpa sint fugiat incididunt eiusmod veniam fugiat in labore aute labore ad voluptate ad dolor minim elit dolore ut laborum ad enim qui eu sunt reprehenderit voluptate sunt ut aliqua veniam amet non culpa incididunt occaecat eiusmod cupidatat laboris anim qui officia esse laborum cillum labore est eu sed nostrud officia id laboris in voluptate in nisi culpa commodo commodo dolore consequat elit dolor voluptate enim ullamco ut magna dolor cupidatat aliqua sed sed nostrud est consequat aute nisi ut nisi labore laboris ex aliqua esse mollit ad pariatur do dolor anim nisi labore dolore cillum laboris exercitation tempor incididunt non ad ad ut nostrud magna sed duis aliqua proident eiusmod eu officia occaecat sit cillum non minim consequat quis tempor commodo eu dolor in exercitation dolor ullamco nisi eiusmod dolor veniam consectetur ad cillum dolor nisi sit in sunt culpa excepteur laborum ad excepteur id duis laboris tempor amet occaecat in in aliqua animo ullamco.

RISE_def_items_Info_icon doorverwijzing.

Doorverwijzing

Hieronder vind je een lijst met organisaties/personen die zich toeleggen op het onderwerp seksuele kindermishandeling en/of zich inzetten voor mensen die als kind seksueel mishandeld zijn.

Doorverwijzing

Deze vindplaats geeft een groot deel weer van het aanbod in Nederland voor mensen die als kind (seksueel) mishandeld zijn. Immers kunnen wij als organisatie niet alles.

Wij beseffen dat andere organisaties/personen op hun eigen terrein mogelijk beter zijn toegerust. Echter kunnen wij en willen wij geen uitspraak doen over de kwaliteit van de organisaties/personen die op deze lijst staan. Wij kennen ze niet allemaal van binnenuit.

Wij hopen dat deze lijst een vindplaats voor velen zal zijn. Mocht je en/of jouw organisatie niet op deze lijst staan en zou je dit op prijs stellen, verzoeken wij je contact op te nemen via: info@stichtingrise.nl. Ook waarderen wij het als je via dit e-mailadres wilt helpen om deze lijst uit te breiden en/of wijzigingen door te geven.

RISE_def_items_Info_icon_meer info.png

Info

Hieronder vind je uitgaven van en informatie over Stichting RISE. Mocht je aanvullende informatie wensen, kun je ons altijd mailen. We beantwoorden je vragen graag.

Documenten

Visiedocument